شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 پیاده سازی الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه در مکانیابی پناهگاه­ های اسکان موقت بعد از زلزله

قسمتی از متن پایان نامه :

1-1-1-1-  خطوط انتقال گاز

در این مدل به دلیل عدم دسترسی به لایه ایستگاه­های تقلیق فشار گاز، تنها از داده­های مربوط به خطوط اصلی انتقال گاز در سطح شهر بهره گیری شده می باشد. پس هر چه فاصله یک کاربری از نزدیکترین جایگاه سوخت بیشتر باشد، مطلوبیت آن بیشترخواهد بود.

1-1-2-  معیارهای سازگاری

یکی از اهداف اصلی برنامه ریزی کاربری اراضی شهری، مکانیابی برای کاربری­های گوناگون در سطح شهر و جداسازی کاربری های ناسازگار از یکدیگر می باشد. یعنی کاربری مورد نظر بایستی در حوزه نفوذ کاربری­های سازگار قرار گیرد. همجواری با کاربری­های سازگار در این بخش قرار می­گیرد و با در نظر داشتن نیازها و اهداف این کاربری که در راستای امداد و کمک­رسانی بعد از وقوع حادثه می­باشد، لایه­های مراکز درمانی، معابر، آتش­نشانی، مراکز انتظامی و گنجایش مکان­های امن در این بخش قرار گرفته­اند.

1-1-2-1-  معابر شهری

شبکه معابر شهری به عنوان شریان­های حیاتی یک شهر در زمان وقوع بحران می­باشند که رفت و آمد و امدادرسانی از طریق آنها صورت می­گیرد. در این پژوهش آغاز کلیه مسیرهای ارتباطی شهر، تهیه شده از مرکز مدیریت بحران در محیط ArcGIS وارد و رقومی گشته­اند ودر طی چند مرحله با جدیدترین نقشه­های در دسترس به روز شده­اند. پس از اصلاح نقشه و رفع ایرادات توپولوژیک، خیابانهای اصلی، بزرگراهها، کمربندی و خیابان­های دارای عرض زیاد به عنوان معابر اصلی در این پژوهش به کار گرفته شده­اند. لایه معابر شهری به عنوان اصلی­ترین لایه پایه در ایجاد اطلاعات از معیارهای سازگاری و ناسازگاری، در این پژوهش به کار رفته می باشد(شکل 4-5).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  • چگونه می توان الگوریتم ACO را در مکانیابی پناهگاه های اسکان موقت پیاده سازی نمود؟
  • آیا امکان تلفیق الگوریتم ACO با روشهای ارزیابی چند معیاره هست؟
  • چگونه می توان تخصیص جمعیت را همزمان با مکانیابی اماکن اسکان موقت در نظر داشت؟

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک پایین صفحه

دسته بندی : پایان نامه های ارشد